16 Ekim 2022 Pazar

Dekadanlaşmak

Yanlış hatırlamıyorsam, dekadan kelimesini ilk defa bana Türk edebiyatını ciddi anlamda sevdiren edebiyatı bilinmeyen yönleri ile anlatıp öğrencilerinde adeta merak uyandıran çok saygıdeğer edebiyat hocam Ünal büyükten duymuştum. Yazar şair şiir hiç farketmez özellikle Edebiyatın bilinmeyen yönlerini ortaya çıkarıp bizde de merak uyandırıp Edebiyatı edebiyat yaparak anlatır ve sevdirirdi. Ahmet Mithad Efendi de ilk defa kendisi sayesinde tanımıştım. Dekadan "düşkünleşmiş, 10 günlük eşek yavrusuna da deniri o anlatmıştı. 

Türk edebiyatına 200'den fazla eser bırakan Ahmet Mithad Efendi çoğunluğa hitap ve dertlere tercüman olmak amacıyla bir çok eser üretmiş. Hatta YGS'ye hazırlık zamanları çoğumuzun kodladığı "yazı makinası" olarak bilinen yazarımız, aynı zamanda "Felatun bey ile Rakım efendi" eseriyle "batıyı olduğu gibi değil istediğimiz ve gerekli olan özellikleriyle ele alalım; bizim daha güzel yönlerimiz kalsın... 

Bu satırları burada noktalarken geçtiğimiz hafta ara ara yanından geçtiğim ve tesadüfen fark ettiğim Ahmet Mithad efendinin yalısının resmini çekme fırsatım oldu. Beni lise yıllarıma götüren ve anılarımı yeniden canlandıran bu değerli Üstad'a rahmetle... 



#Dekadan #Ahmet Mithad Efendi #Beykoz #Tercümanı Hakikat #Türk #Edebiyat #Yazar



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Blog Arşivi